Rola home stagingu w sesji zdjęciowej nieruchomości

 

Zakłada się, że 65% populacji to wzrokowcy. To zdjęcia najczęściej przyciągają naszą uwagę i powodują, że chcemy coś kupić lub poznać więcej szczegółów dotyczących produktu czy oferty. Nie inaczej jest w świecie nieruchomości. Z tego wpisu, dowiesz się w jaki sposób działamy, żeby nasze oferty wyróżniały się nie tylko pod względem merytorycznym, ale też wizualnym.

Profesjonalna sesja zdjęciowa to jeden z kluczowych elementów całego procesu sprzedaży nieruchomości. Dlaczego tak ważny? Ponieważ to zdjęcie bezpośrednio przykuwa uwagę potencjalnego klienta. Dobrze wykonane zdjęcie, prezentujące nieruchomość w jak najlepszym świetle, które uwydatnia jej potencjał, przykuje uwagę klienta, nawet jeżeli założony budżet nie przewiduje tak wysokiej ceny.

Odpowiednie wykadrowanie, gra ze światłem słonecznym, perspektywa, która nie modyfikuje faktycznych rozmiarów mebli czy pomieszczeń to rzeczy, o której musi zadbać fotograf. Dlatego warto dać wykazać się specjaliście, który posiada odpowiedni sprzęt i doświadczenie w tej dziedzinie.

Jak zatem agent może zwiększyć potencjał sprzedawanej nieruchomości? Z pomocą przychodzi home staging, czyli sztuka aranżacji nieruchomości, w taki sposób, by wyeksponować jej atuty i dzięki małym zmianom dekoracyjnym nadać jej unikalnego charakteru.  O czym warto wiedzieć?

Pierwszym krokiem jest dokładne zapoznanie się z nieruchomością i sprawdzenie jaki styl panuje w mieszkaniu. Do niego należy dostosować dekoracje oraz kolorystykę. Pamiętajmy o tym, aby nie mieszać różnych stylów, które wprowadzą nieporządek. Jeżeli w mieszkaniu panuje styl eklektyczny, sytuacja jest trochę łatwiejsza, ponieważ cechuje go różnorodność i możliwość łączenia elementów o różnej strukturze czy kolorystyce. Sytuacja trochę bardziej komplikuje się, gdy w mieszkaniu panuje styl glamour, czy prowansalski. W tym przypadku nie powinniśmy dodawać elementów np. loftowych tj. Industrialne lampy czy metalowe konstrukcje.

Mieszkania urządzone są w różnych kolorach. Czasem jest to barwa ciepła, czasem chłodna, innym razem mieszkanie jest zupełnie neutralne. O dobieraniu kolorów można by napisać całą książkę, leczy przy home stagingu pamiętamy o tym, aby pójść w jednym z kierunków – albo dopasować się do kolorystyki pomieszczenia (przykład – białe ściany, kremowe poduszki, pleciony koc w kolorze szarym), albo dodać kontrast, który rzuci się w oczy (zielona kanapa, żółte poduszki i złoty stolik kawowy z kwiatami).

Ważna kwestia! Dbamy o to, aby mieszkanie było posprzątane i pochowane były różne drobiazgi i “bibeloty”. Na zdjęciach najlepiej prezentują się wnętrza bez prywatnych pamiątek czy zdjęć. Aby wypełnić puste przestrzenie warto skorzystać z ozdób tj. Świeczki, kwiaty, książka. Świetnym elementem dekoracyjnym są świeże wypieki, czy owoce. Jeżeli w salonie znajduje się duży stół warto przygotować jego zastawę.

Do każdej nieruchomości podchodzimy indywidualnie i z pomysłem, ponieważ wiemy, efekt końcowy pozwoli zainteresować większą liczbę osób i szybciej sprzedać nieruchomość. Home staging i aranżacja wnętrz to zadanie dla osób pomysłowych i kreatywnych, które posiadają warsztat i doświadczenie w przygotowywaniu nieruchomości.

Polecamy się!

Please follow and like us:

Katarzyna Wojtczak

Specjalistka ds. nieruchomości, działająca na lokalnym, bardzo dobrze jej znanym, trójmiejskim rynku. Zaangażowana, pełna pasji i z ogromnym zapałem do pracy codziennie wspiera klientów i zabezpiecza transakcje sprzedaży i zakupu nieruchomości. Miłośniczka Gdyni, natury i dobrej literatury.